Express-Miejski.pl

Podsumowanie realizacji projektu unijnego Dolnośląskiej Policji

policja fot.: policja.gov.pl

21 listopada 2011 r. w Kudowie Zdroju odbyła się konferencja podsumowująca realizację projektu „Poprawa standardu infrastruktury bezpieczeństwa, jako element wzmocnienia potencjału turystycznego Dolnego Śląska”. Przedmiotowy projekt, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 – 2013, stanowi sztandarowy przykład efektywnej współpracy władz samorządowych i Policji na rzecz poprawy bezpieczeństwa społeczności lokalnych oraz turystów na obszarze województwa dolnośląskiego.

W konferencji udział wzięli m.in. Komendant Wojewódzki Policji we Wrocławiu – nadinsp. Zbigniew Maciejewski, przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu, parlamentarzyści RP, komendanci i dyrektorzy służb współpracujących z Policją Dolnośląską, a także przedstawiciele samorządów lokalnych, biorących udział w realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia.

Poszczególne etapy realizacji projektu, uczestnikom konferencji przedstawił Zastępca Komendanta Wojewódzkiego Policji we Wrocławiu – insp. Andrzej Łuczyszyn. Podczas spotkania głos zabrali również m.in. przedstawiciele parlamentarzystów Ziemi Kłodzkiej, przedstawiciel Departamentu Regionalnego Programu Operacyjnego Urzędu Marszałkowskiego, Komendant Powiatowy Policji w Kłodzku oraz przedstawiciele władz samorządowych.

Projekt „Poprawa standardu infrastruktury bezpieczeństwa, jako element wzmocnienia potencjału turystycznego Dolnego Śląska” zakładał poprawę jakości obsługi interesantów oraz wizerunku Policji, a także podniesienie poziomu poczucia bezpieczeństwa turystów z kraju oraz z zagranicy poprzez podjęcie działań w sferze związanej z poprawą wizerunku i tworzeniem funkcji recepcyjnej w jednostkach Policji oraz rozbudową systemów monitoringu. W ramach projektu przeprowadzono modernizację i remont 9 jednostek policji, położonych w atrakcyjnych turystycznie miejscowościach Dolnego Śląska:

1.              Komenda Powiatowa Policji w Kamiennej Górze, 
2.              Komisariat Policji w Szklarskiej Porębie, 
3.              Komisariat Policji w Lubawce, 
4.              Komisariat Policji w Polanicy Zdroju, 
5.              Komisariat Policji w Nowej Rudzie, 
6.              Komisariat Policji w Kudowie Zdroju, 
7.              Komisariat Policji w Bystrzycy Kłodzkiej, 
8.              Komisariat Policji w Lądku Zdroju, 
9.              Komisariat Policji w Cieplicach. 
 
oraz rozbudowę systemów monitoringu w 3 miejscowościach:

1.              Kudowa Zdrój (6 kamer), 
2.              Nowa Ruda (5 kamer), 
3.              Lądek Zdrój (5 kamer). 

W ramach projektu przeprowadzona została również modernizacja i przebudowa obiektu w Jeleniej Górze, na potrzeby Straży Miejskiej i Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.

KWP Wrocław

0

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

REKLAMA