Express-Miejski.pl

Kolej ma być siłą napędową wzrostu gospodarczego w regionie

[zdjęcie ilustracyjne] fot.: bom

Kolejna reaktywacja trasy kolejowej? Zbierane są podpisy pod petycją o odbudowę szlaku Gryfów Śląski – Mirsk – Świeradów-Zdrój.

Głównym celem uruchomienia połączenia kolejowego jest rozwój turystyki na terenie Pogórza Izerskiego Polski i Czech. Ma to przyczynić się do rozwoju komunikacji transgranicznej na tym obszarze. Odbudowa linii ma zwiększyć dostępności do walorów regionu. Samorządy chcą przejąć od PKP nieczynną linię i ponownie ją uruchomić. Burmistrzowie szacują, że koszty odbudowy linii wyniósłby 25 milionów złotych. Liczą na wsparcie urzędu marszałkowskiego.

- Po II wojnie światowej linia miała charakter drugorzędny. Korzystała z niej miejscowa ludność, turyści oraz kuracjusze przyjeżdżających do Świeradowa- Zdroju. W 1996 roku ze względu na stan techniczny linii ruch pasażerski został wstrzymany – opowiada Grzegorz Cieślak z Kluby Sympatyków Kolei.

Zdaniem burmistrza Świeradowa – Zdroju Rolanda Marciniaka, jeśli PKP sprzeda część starych torowisk prywatnym przewoźnikom to pomysł przepadnie. Pomysłodawcą projektu uruchomienia linii jest Artur Kotlarek. Według niego odbudowa szlaku pozytywnie wpłynie na rozwój turystyki transgranicznej i przyczyni się do zwiększenia ilości turystów. To z kolei przełoży się na rozwój gospodarczy i wzrost poziomu życia mieszkańców. Na stronie www.petycjeonline.com zbierane są petycje w sprawie uruchomienia linii.



bom

2

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

  • Kolej ma być siłą napędową wzrostu gospodarczego w regionie

    2016-03-01 09:56:45

    bom

    Kolejna reaktywacja trasy kolejowej? Zbierane są podpisy pod petycją o odbudowę szlaku Gryfów Śląski – Mirsk – Świeradów-Zdrój.

  • 2016-03-01 18:27:13

    gość: ~analityk

    Jaka "kolejna"? Na razie te wszystkie "reaktywacje" są tylko na papierze. Karpacz, Jedlina, Sobótka, Stronie, Lubin, Jelcz... Teraz Świeradów. Co tydzień Urząd Marszałkowski wyciąga kolejną linię, która już zaraz ma być reaktywowana. Zaraz ich zabraknie. Wybory coraz bliżej, a naiwni wierzą w obiecanki-cacanki. Jak można wierzyć w reaktywacje w sytuacji, gdy nie ma pieniędzy albo chęci na remont jeszcze czynnych linii na Dolnym Śląsku, czego przykładem jest linia do Lwówka Śląskiego, która popada w ruinę a samorząd ma ją zupełnie w d... To jest prawdziwe oblicze tego gospodarza. Normalny gospodarz zaczyna zawsze od remontu tego co jest, a dopiero potem zabiera się za odbudowę.

  • 2016-03-02 10:41:35

    gość: ~Ania

    ostatnio dodany post

    Masz calkowita racje, ale mieszkamy w Polsce bdzie politycy zaczynaja budowe od komina, pozniej piwnica, parter i pietro.
    Taka jest polityka, oni mowia to co ludzie chca uslyszec nie to co chca zrobic.

REKLAMA


REKLAMA