Express-Miejski.pl

Europejski Urzędnik w Kłodzku

Europejski Urzędnik fot.: Urząd Miasta Kłodzko

Zobacz wszystkie zdjęcia w galerii

W dniu 25 czerwca 2010 r. w Muzeum Ziemi Kłodzkiej odbyło się uroczyste spotkanie podsumowujące projekt „Europejski Urzędnik – podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności kadry urzędniczej kłodzkiego magistratu” realizowany od września 2008 r. przez Gminę Miejską Kłodzko.

Głównym celem zakończonego projektu był wzrost jakości stanowienia aktów prawa miejscowego oraz aktów administracyjnych w Urzędzie Miejskim w Kłodzku oraz w lokalnych samorządach.

Celami szczegółowymi projektu były między innymi poprawa obsługi obywatela w zakresie wydawania decyzji administracyjnych oraz podniesienie kompetencji kadr w zakresie stanowienia prawa miejscowego poprzez sporządzanie uchwał i zarządzeń.

Rzeczowa realizacja przedsięwzięcia trwała od września 2008 r. do czerwca 2010 r.

W jego zakresie przeprowadzono studia podyplomowe dla 36 pracowników jednostek samorządu terytorialnego, zaś dla kolejnych 101 serię specjalistycznych szkoleń.

Do podniesienia swoich kwalifikacji obok pracowników Urzędu Miejskiego w Kłodzku zaproszeni zostali również urzędnicy innych lokalnych samorządów - Starostwa Powiatowego w Kłodzku, Urzędu Gminy Międzylesie, Urzędu Gminy Kłodzko, Urzędu Miasta Kudowa-Zdrój oraz Urzędu Miasta i Gminy Radków.

Pierwszym etapem wdrażania „Europejskiego Urzędnika” były studia podyplomowe dla 36 Pracowników Samorządu Terytorialnego realizowane przez Uniwersytet Wrocławski. Trwały one od listopada 2008 r. do lipca 2009 r. Każdy z uczestników po zakończeniu studiów otrzymał świadectwo potwierdzające podniesienie własnych kwalifikacji.

W ramach drugiego etapu jego realizacji przeprowadzono serię specjalistycznych szkoleń o następującej tematyce:

  1. Doskonalenie umiejętności administracyjnych.
  2. Akty prawne w oświacie.
  3. Budowanie relacji i zasad odpowiedzialności w procesie administracyjnym.
  4. Postępowanie administracyjne – praktyczne zastosowanie przepisów KPA.
  5. Prawo budżetowe w jednostkach samorządu terytorialnego.
  6. Zarządzanie procesami inwestycyjnymi.
  7. FIDIC oraz prawo budowlane.
  8. Prawidłowe redagowanie uchwał w jednostkach samorządu terytorialnego.
  9. Nowelizacja podstaw prawnych.

Szkolenia realizowała kadra wyspecjalizowanych ekspertów z firmy wyłonionej w drodze przetargu nieograniczonego - Firmy PHIN Consulting. z Łodzi. Łącznie w szkoleniach odbywających się od maja 2009 r. do maja 2010 r. swoje kwalifikacje podniosło 101 pracowników Urzędu Miasta w Kłodzku oraz lokalnych samorządów.

W dniu 25.06.2010 r. podczas spotkania kończącego realizację projektu, które odbyło się na dziedzińcu Muzeum Ziemi Kłodzkiej uczestnikom szkoleń zostały wręczone Certyfikaty.

Urząd Miasta Kłodzko (klodzko.pl)

0

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

REKLAMA


REKLAMA